dimecres, 9 de maig del 2012

Lund

Ahir vaig tornar de la meva curta estada a Lund, una ciutat universitària del sud de Suècia que és una petita perla bucòlica. La Universitat es va inaugurar el 1668 i és per tant una de les més antigues d'Escandinàvia (la primera va ser Uppsala).
M'ha agradat poder-me escapar aquests dos dies, que tot i haver estat força intensius -hi anava per una conferència- m'han donat temps per pensar en altres coses. El viatge d'anada va ser un pèl accidentat: per qüestions tècniques el tren va trigar 5 hores enlloc de les 4 habituals. Em va donar temps de llegir, escoltar la ràdio i veure una pel.lícula que em va agradar força: L'art d'aimer, del director francès Emmanuel Mouret. La lectura, lamentablement, era de les obligatòries i no gens entretinguda, o sigui que no cal ni que n'esmenti el contingut.
Per la situació geogràfica d'aquest país, mentre al nord pot estar encara nevant, al Sud ja ha arribat la primavera i em va encantar veure les magnòlies, les tulipes, els narcissos en flor, perquè aquí encara ens falta alguna setmaneta.
En definitiva, un lloc que val molt la pena visitar i que des de Copenhague s'hi arriba en un moment. Us deixo algunes fotos fetes des del mòbil (d'aquí la poca qualitat).




2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Aquests viatges de feina de vegades són molt relaxants...encara que de vegades ens fan estresar d'allò més.

Noemí ha dit...

Molt maques les flors! Ja veuràs que aviat en tndràs el jardí ple. Aquí sembla que (per fi) ha arribat la primavera-estiu! (és que ara només hi ha 2 estacions a l'any: la tardor-hivern i la primavera-estiu, no tenim terme mig... :-))